Avicii – en svensk exportsuccé

Ash Pournouri, exekutiv producent, medgrundare till varumärket Avicii och vd för At night management

  • IVAs Konferenscenter, Grev Turegatan 16, Stockholm
    Hitta hit

  • Tisdag den 10 mars 2015 08:00 - 08:55

  • Seminarieplats 0 kr
    Frukost 200 kr

[Bokningen är stängd]

Låten "Wake Me Up" har legat iTunes-etta i över 60 länder och dessutom sålt guld och platina i 25 länder. Musikproducenten och discjockeyn Avicii heter egentligen Tim Bergling och vid sin sida har han managern Ash Pournouri.

IVAs Näringslivsråd hälsar välkommen till frukostmöte med Ash Pournouri, exekutiv producent, medgrundare till varumärket Avicii och vd för At night management. Varumärket Avicii omsätter, i form av singlar, album och biljettförsäljning från olika skivbolag och konsertarrangörer världen över, 320 miljoner kronor i bruttoförsäljning. Den svenska musikbranschens omsättning är 7,6 miljarder kronor, en ökning med nästan 25 procent de senaste fyra åren. Musikexporten stod för 16 procent av den totala omsättningen eller 1,2 miljarder kronor.

Några områden som kommer att tas upp är:

- Det svenska musikundret
- Företagsledning i musikbranschen

Anmälan till mötet har stängt, kontakta Linda Olsson för mer information: Linda.Olsson@iva.se

Så kan du påverka

Dela

Genom att dela detta seminarium i ditt nätverk hjälper du oss att lyfta dessa viktiga samhällsfrågor.

Delta

Genom att delta i seminariet ökar vi tillsammans vår kunskap i dessa viktiga samhällsfrågor.