Systembolaget – från utskällt till prisat

  • Elite Grand Hotel, Gävle.
    Hitta hit

  • Tisdag den 22 september 2015 16:30 - 17:15

  • Seminarieplats 0 kr

[Bokningen är stängd]

Systembolaget har gått från trista butiker till ”Bästa serviceföretag alla kategorier” 2015. Från tveksamt varumärke till populär arbetsgivare.

Varje år har Systembolaget 120 miljoner butiksbesök och 37 miljoner digitala kundbesök. Kundtjänsten besvarar 76 000 samtal, 38 000 mejl och 2 200 frågor på Facebook och Twitter.

Välkommen till seminarium med Norrlandsfonden, IVA Nord och IVAs Näringslivsråd. Medverkande är Systembolagets vd Magdalena Gerger. Systembolaget har 5 234 anställda och omsätter 26,4 miljarder kronor.

Några områden som kommer att tas upp är:

- Vad innebär digitaliseringen för Systembolaget?
- Företagskultur i ett tjänsteföretag

Anmälan via www.norrlandsfonden.se/event

För mer information kontakta Monica Krutmeijer, e-post monica.krutmeijer@iva.se, tel 08-791 29 71.

Skribent: Monica Krutmeijer

Så kan du påverka

Dela

Genom att dela detta seminarium i ditt nätverk hjälper du oss att lyfta dessa viktiga samhällsfrågor.

Delta

Genom att delta i seminariet ökar vi tillsammans vår kunskap i dessa viktiga samhällsfrågor.