Tekniksprånget söker Client Relationship Manager

Onsdag 20 januari 2016

teknikspranget-13-1200px.jpg

Tekniksprånget söker en Client Relationship Manager med start så snart som möjligt. Som Client Relationship Manager kommer du att arbeta med att identifiera, intressera och engagera nya arbetsgivare till Tekniksprånget. Du kommer att ansvara för hela säljprocessen; från identifiering av prospekts till att genomföra säljmöten och informationsmöten. I rollen ingår det även att bibehålla och utveckla samarbetet med redan medverkande företag och organisationer.

Om Tekniksprånget

Tekniksprånget är ett praktikprogram där Sveriges arbetsgivare tillsammans med regeringen, satsar för att säkra Sveriges framtida kompetensförsörjning genom att locka fler ungdomar till högre tekniska utbildningar.

Genom fyra månaders betald praktik får unga i hela Sverige chansen att testa ingenjörsyrket i praktiken. Syftet med Tekniksprånget är att inspirera till att läsa en högre teknisk utbildning genom att ge en tydligare målbild av vad som väntar efter studierna. Över 200 arbetsgivare medverkar i projektet och erbjuder praktikplatser på över 100 orter runt om i Sverige.

Tekniksprånget drivs av Kungl. Ingenjörsvetenskapsakademien (IVA) på uppdrag av regeringen och startade för drygt tre år sedan.

Arbetsuppgifter

Som Client Relationship Manager kommer du att arbeta med att identifiera, intressera och engagera nya arbetsgivare till Tekniksprånget. Du kommer att ansvara för hela säljprocessen; från identifiering av prospekts till att genomföra säljmöten och informationsmöten. I rollen ingår det även att bibehålla och utveckla samarbetet med redan medverkande företag och organisationer.

Arbetet som Client Relationship Manager inkluderar aspekter inom Employer branding, CSR samt Talent management och är till stor del operativt, samtidigt som du förväntas bidra i diskussioner kring strategi och framtidsscenarion.

Du arbetar självständigt och har fullt ansvar för ”dina” arbetsgivare samtidigt som du ingår i en arbetsgrupp som andas stark laganda där duktiga kollegor bidrar med energi och inspiration. Ni är fyra till fem personer som arbetar med samma ansvarsområde och du rapporterar till Tekniksprångets verksamhetschef Alexandra Ridderstad.

Vem är du?

Till rollen som Client Relationship Manager söker vi en resultatinriktad och ambitiös person med passion för relationsskapande försäljning. Du motiveras av att självständigt och uthålligt driva dina egna försäljningsprocesser framåt samtidigt som du är en del av teamet kring Tekniksprånget.

Som person har du lätt för att etablera nya kontakter och du känner dig bekväm i såväl möten med ledningsgrupper som med att prata inför större och mindre grupper. För att lyckas i rollen krävs att du är kommunikativ, utåtriktad, proaktiv och strukturerad.

Vi tror även att du har ett stort eget nätverk och att du gärna delar med dig av goda idéer och erfarenheter.

Din erfarenhet

Du har relevant eftergymnasial utbildning.

Erfarenhet av att arbeta med försäljning är ett krav och erfarenhet från rekrytering eller talent management är meriterande. Det är även meriterande om du har erfarenhet från arbete med sociala medier och CRM-verktyg.

Du har goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift.

Att arbeta på IVA/Tekniksprånget

Som medarbetare på Tekniksprånget ges du möjlighet att ta del av den breda kunskap som IVA besitter, bl.a. genom seminarier och möten. Vi sitter i trevliga lokaler mitt i centrala Stockholm och totalt arbetar ett 50-tal medarbetare på IVA.

Att arbeta med Tekniksprånget innebär att du är med och påverkar samhällsutvecklingen. Du får dessutom i hög grad vara med och påverka själva verksamheten i Tekniksprånget framåt.

Anställningsform

Projektanställning/Interimsuppdrag.
Lön/ersättning efter överenskommelse.
Start så snart som möjligt.

Ansökan

Skickas till verksamhetschef Alexandra Ridderstad; alexandra.ridderstad@iva.se och 070-417 45 45.