Ai för konkurrenskraft

IVA Konferenscenter, Grev Turegatan 16, Stockholm
Hitta hit

Onsdag den 29 augusti 2018 17:00 - 19:00

Seminar 0 :-
Mingle 250 :-

Bokningen är stängd

IVAs avdelning för Informationsteknik bjuder tillsammans med Husqvarna och Bootstraplabs in till seminariet: AI för konkurrenskraft.

Välkommen till ett seminarium om tillämpad AI. Vilka strategiska beslut krävs och vilken kunskap behövs? Vi kommer att diskutera hot och möjligheter, och AI på ledningens agenda.

PROGRAM

17:00. Välkommen - Tuula Teeri, vd IVA och Staffan Truvé, ordförande IVAs avdelning Informationsteknik

17:05. Tillämpad AI Disruption: Hot och möjligheter - Nicolai Wadström, Founder & CEO BootstrapLabs (Presentationen inkluderar tid för frågor och diskussion)

17:50. AI på ledningens agenda - Cristina Petrescu, Executive Vice President, Public, Healthcare & Welfare Tieto, Åsa Söderström Winberg, boardmember Vattenfall, JM, Delete Oy and Anders Johanson, SVP Group Technology Office & CTO Husqvarna; adj. professor KTH

18:15. The Husqvarna Group AI lab - Ulf Axelsson, Director Digital Business Architecture                       

18:30. Paneldiskussion: Anders JohansonNicolai WadströmBen Levy, Co-founder BootstrapLabs, James E Blom, Global Venture Partner Corp Dev, US Gov., National Labs

19:00. Mingel

Alla diskussioner modereras av Katarina Andersson, journalist Breakit. Andersson har gjort radioserierna Uppkopplad och Robotarna Kommer för Sveriges Radio, podcasten Digitalisterna och tidigare varit Aftonbladets Silicon Valley-korrespondent i San Francisco och rapporterade om startups och teknikjättar. 

BootstrapLabs

BootstrapLabs är ett riskkapitalbolag, grundat 2008 och baserat i Silicon Valley, som fokuserar på tillämpad Artificiell Intelligens, AI. Nyckelsektorer är transport, logistik, FinTech, Future of Work (FoW), säkerhet, Internet of Things (IoT) och HealthTech. Läs mer på https://bootstraplabs.com/

 

Husqvarna

Husqvarna-koncernen är en är en världsledande tillverkare av produkter för skogs-, park- och trädgårdsskötsel. Koncernens produkter och lösningar säljs främst under varumärkena Husqvarna, Gardena, McCulloch, Poulan Pro, Weed Eater, Flymo, Zenoah och Diamant Boart via fack- och detaljhandlare till konsumenter och professionella användare i mer än 100 länder. Nettoomsättningen 2016 uppgick till 36 miljarder kronor och koncernen har över 13 000 medarbetare 40 länder. Läs mer på http://www.husqvarnagroup.com/sv/home

Seminariet genomförs på engelska. Läs det engelska programmet.

Så kan du påverka

Dela

Genom att dela detta seminarium i ditt nätverk hjälper du oss att lyfta dessa viktiga samhällsfrågor.

Delta

Genom att delta i seminariet ökar vi tillsammans vår kunskap i dessa viktiga samhällsfrågor.