Magnus Groth är vd och koncernchef för det ledande globala hygien- och hälsobolaget Essity. I ett samtal med Magdalena Gerger, ordförande i IVAs Näringslivsråd, kommer Magnus att berätta om företagets arbete med innovation, hållbarhet och digitalisering för att öka bolagets konkurrenskraft och lönsamma tillväxt.
Branschen präglas av stora investeringar i forskning och innovation. Samtidigt lever vi i en geopolitisk verklighet som innebär energiförsörjningsproblematik och påverkade värdekedjor. Vad står Essity inför för vägval? Hur ser strategin framåt ut? Vad krävs för att leda en stor och global organisation under dynamiska och ibland tuffare tider och omständigheter?
Bolaget har världsledande varumärken och försäljning i 150 länder och 48 000 medarbetare världen över. År 2022 uppnådde Essity en försäljning om 156 miljarder SEK och är ett av de 10 största bolagen på OMX30.
Välkommen till ett intressant samtal med möjlighet att delta med egna frågor!
Under Näringslivsrådets frukostmöten delar aktuella näringslivstoppar med sig av sitt perspektiv på en högaktuell fråga, under en timmes samtal modererat av Näringslivsrådets ordförande.
