Systembolaget – bäst på service

Frukostmöte med IVAs Näringslivsråd.

IVA Konferenscenter, Grev Turegatan 16, Stockholm
Hitta hit

Torsdag den 12 oktober 2017 08:00 - 08:55

Frukost från 7:30 200 :-
Seminarium 0 :-

Bokningen är stängd

Systembolaget har gått från traditionell försäljning över disk till ”Bästa serviceföretag alla kategorier” femte året i rad.

Varje år har Systembolaget 120 miljoner butiksbesök och över 40 miljoner digitala kundbesök. Kundtjänsten bedriver också rådgivning och besvarar över 100 000 samtal, mejl och frågor på Facebook.

IVAs Näringslivsråd hälsar välkommen till ett möte med Magdalena Gerger, vd för Systembolaget.

Några frågor som kommer att tas upp:

- Hur jobbar ett statligt ägt företag med ensamrätt för att förbli bäst i landet på service?
- Hur tar Systembolaget sig an digitaliseringen och den ökande e-handeln?
- Hur stärker Systembolaget sitt varumärke och hur håller sig ett företag som Systembolaget relevant över tid?
- Hur jobbar Systembolaget för att bli mest attraktiva arbetsgivaren – utan att motivera medarbetare med bonusar?

Systembolaget har 5 300 anställda och omsatte 28,5 miljarder kronor 2016.

Frukosten är kostnadsfri för Näringslivsrådets medlemmar. Seminariet livestreamas på denna sida och går också att se i efterhand.

Så kan du påverka

Dela

Genom att dela detta seminarium i ditt nätverk hjälper du oss att lyfta dessa viktiga samhällsfrågor.

Delta

Genom att delta i seminariet ökar vi tillsammans vår kunskap i dessa viktiga samhällsfrågor.