Vi använder oss av kakor för bättre upplevelse. Läs mer här.stäng

Vill du få vårt nyhetsbrev?

Skicka

Stärk Sveriges attraktionskraft

Entreprenörskap - Hållbarhet

Globaliseringen innebär helt nya förutsättningar för en liten, öppen ekonomi som Sverige. Företag kan välja mellan många länder när de ska etablera sig. Samma sak gäller för individer när de planerar sin yrkesframtid.

Avgörande för valen är ett lands attraktionskraft.  En rad faktorer avgör denna. När individen bestämmer sig för att flytta är faktorer som boende- och livsmiljö, kultur och möjligheter till utbildning centrala.

För entreprenören är också villkoren för företagande och infrastruktur viktiga. Genom alla dessa områden skär en hållbarhetsdimension – det gäller både miljö, arbetsförhållanden och sociala förutsättningar.

Publicerat

Tisdag 1 september 2015

Smarta urbana bostäder ska sätta Sverige på kartan

Innovation - Attraktionskraft för hållbar tillväxt

Tisdag 10 februari 2015

Mobilisering för ökad regional attraktionskraft

Rapporter - Innovation - Hållbarhet - Attraktionskraft för hållbar tillväxt

Måndag 9 februari 2015

Silicon Valley – från fruktodlingar till innovationsnav

Innovation - Hållbarhet - Attraktionskraft för hållbar tillväxt

Fredag 6 februari 2015

Start-Up Chile lockar entreprenörer från hela världen

Innovation - Hållbarhet - Attraktionskraft för hållbar tillväxt

Torsdag 5 februari 2015

Ökad innovationskraft genom öppna innovationstävlingar

Innovation - Hållbarhet - Attraktionskraft för hållbar tillväxt

Torsdag 5 februari 2015

Québecs framgångsrecept: Fokus, samarbete och incitamentsprogram

Innovation - Hållbarhet - Attraktionskraft för hållbar tillväxt

Fredag 30 januari 2015

Från seminariet Ökad regional attraktionskraft

Innovation - Attraktionskraft för hållbar tillväxt

Onsdag 2 juli 2014

Almedalen: Resurseffektiva affärsmodeller ökar attraktionskraften

Innovation - Hållbarhet - Resurseffektiva affärsmodeller - Attraktionskraft för hållbar tillväxt