Kläder på nätet gav hedersomnämnande i Smart industris företagstävling

Atacac fick ett hedersomnämnande i företagstävlingen Smart industri. Möt en av delägarna Rickard Lindqvist i en intervju vid prisutdelningen.

Juryns motivering var med att de med hjälp av digitalisering har skapat en helt ny typ av kundrelation inom klädbranschen. Det gör de bland annat genom att skapa digitala produkter innan de syr upp fysiska plagg

Att Atacac fick ett hedrande hedersomnämnande motiverade juryn med att de med hjälp av digitalisering har skapat en helt ny typ av kundrelation inom klädbranschen. Det gör de bland annat genom att skapa digitala produkter innan de syr upp fysiska plagg.

– Vi vill göra våra kläder till sexiga upplevelser men om man ska handla dem över nätet gäller det att övertygade kunderna om att de kommer att bli nöjda, sa Rickard Lindqvist när även han fick ta emot blommor och flygbiljett av IVA:s vd Tuula Teeri IVA:s, Eva Lindström som är statssekreterare på Näringsdepartementet och Göran Person från Siemens.

Även Atacac har som uttalat mål att revolutionera sin bransch och de ser sitt modeföretag delvis som en testbädd för sina idéer. Idag är det därför möjligt att gå in på deras hemsida och beställa kläder som ännu inte finns. Ju tidigare i processen man beställer desto billigare blir plagget. Förklaring till den något udda prismodellen är att Atacac genom att ta in tidiga order slipper undan lagerhållning samtidigt som de kan undvika kostsam överproduktion.

Kontaktinformation

Jan Westberg
Kommunikatör
Telefon 08-791 30 49