Över 180 arbetsgivare medverkar och erbjuder praktikplats på 100 orter runt om i Sverige. Sedan starten 2012 har 5000 unga vuxna gått Tekniksprånget, varav hälften är kvinnor. Efter avslutad praktik säger 8 av 10 att de vill bli ingenjör. Tekniksprånget drivs av Kungl. Ingenjörsvetenskapsakademien, IVA.
Rollen som Client Relationship Manager (kundansvarig) innebär:
- Uppsökande säljarbete för att få fler arbetsgivare att medverka i programmet
- Utveckla relationen och skapa lojalitet till redan medverkade arbetsgivare i Tekniksprånget
Kravprofil - Kompetenser/erfarenheter:
- Erfarenhet av försäljning och kundrelationer och/eller Employer branding
- Erfarenhet av arbete i säljstödsystem Relevant eftergymnasial utbildning, gärna akademisk
- Uttrycka sig väl i tal och skrift
- Kompetens om högre teknisk utbildning eller kunskap om ingenjörsyrket är meriterande
Kravprofil - Personliga kompetenser:
- Målinriktad - motiveras av mätbara mål
- Driftig och har förmågan att jobba självständigt
- Strukturerad
- Samhällsengagerad
Du kommer att ingå i ett team på 12 personer som består av kundansvariga, kommunikatör, projektkoordinator och verksamhetschef. Teamet präglas av innovation, professionalism och driv för att nå det gemensamma målet om att stärka Sveriges framtida kompetensförsörjning. Tjänsten har placering i Stockholm och är ett vikariat för en kollega som går på föräldraledighet. Vi vill att du startar så snart som möjligt och vikariatet är planerat att löpa till 31 december 2021.
Skicka ditt CV tillsammans med en text som beskriver varför du söker tjänsten och varför du passar för rollen via mejl till Rekrytering@iva.se.
Vi vill ha din ansökan snarast, då urval och intervjuer kommer att ske löpande, dock senast 31 december 2020.
Frågor om tjänsten besvaras av rekryterande chef, Helena Gyrulf 070-786 72 02.
